tirsdag den 21. august 2012

Nyt strik i sommerferien

Så er der igen lidt gang i strikkeriet - kjole til mig selv, som langt om længe blev afsluttet.

Har været sur på den mange gange. Synes der var for lidt garn i pakken. Jeg løb desværre tør for flere bundfarver inden jeg fik den afsluttet, og så var halsen grim. Øv - så også den måtte laves om før jeg igen blev tilfreds.

Opskriften er fra Perlestrik - flottere i virkeligheden end billedet på opskriften - men jeg har også lavet den lidt figursyet for at få den til at passe perfekt.


Men det endelige blev flot, synes jeg. Og selv min vask lykkes denne gang :-)


Så har der jo også været Smukfest i Skanderborg - rundvisningen bød på et indpakket strikket træ - det var bare så godt - festligt indslag.

Efter at vi nu havde hørt på trommer og dejlig musik i en hel uge - så lykkes det os at tage på oprydning og hente 3 festivaltelte. Alle i fin stand og herefter flyttede festen hjem i haven. Hyggeligt og pigerne har bare nydt det - det lykkes endda at få narret mor med til at sove derude - men kun da der var tropenat ha-ha.



 Malerier til vores fælles 40-års fødselsdag - malet specielt til os af Dorthe Stiller i Brønderslev.
 Super flot resultat, som vi er helt og aldeles tilfredse med. Flot arbejde og tak for gaverne :-)



                                Fint strandkunst - sand fra Løkken
 
Sommerhygge på Tversted Camping og på stranden i Løkken

5 kommentarer:

  1. Flot kjole. Har faktisk en plan om snart at købe kit til denne kjole i børnestørrelse. Lyder ikke smart at der ikke var nok af bundfarverne.
    Dejligt at se den i voksen-udgave også.

    SvarSlet
  2. nogle fede ting du har strikket.
    Og flot blog.
    Desværre kan jeg ikke se hvor man melder sig som læser ?
    mvh Mona

    SvarSlet
  3. Så gode billeder. Jeg læser. Men er mere strikke nørd end edb nørd.
    De billeder blev flotte

    SvarSlet
  4. Hvordan har jeg kunne misse dette indlæg?!? Det er jo en katastrofe!
    Virkelig flot tunika, du har strikket. Det er et super resultat! God idé at strikke den efter figuren :) Den klæder dig rigtig godt.
    Det er da for træls, der ikke var nok garn!
    Tøserne har rigtig hygget med telte i haven - der må være fordel ved at bo men en festival i baghaven :)
    Dorthe Stillers malerier er så flotte. En god idé til min fødselsdag om nogle år. Tak.
    Strandbilleder er altid skønne. Ihh, som de nyder ferie og godt vejr.

    SvarSlet
  5. Hvor er din kjole fra Perlestrik da super smuk - halsen er blevet god.

    SvarSlet