onsdag den 6. marts 2013

Konfirmationssjal

Jeg (læs Camilla) har fundet det flotteste Orenburg Snowflakes sjal på Ravelry og meddelt, at det er bare DET, som hun gerne ville have på til sin konfirmation.

Det tog mig så en del uger bare at læse og forstå opskriften. Men det lykkes, og resultatet af sjalet blev bare flot


Det var bare flot - rigtig flot - men, men, men.....

 
Arg det var lidt for lille i højden, og ikke helt den rigtige farve i forhold til kjolen. Kan du ikke bare lave et nyt, mor ??? Jo da selvfølgelig, man skulle næsten tro, at jeg havde lavet det sådan med vilje.... så jeg kunne få lov at lave endnu et sjal.

Nyt garn blev fundet - første forsøg var i ren uld (800m/100gr) vildt tyndt og lækkert.

Næste forsøg er i Rowans Kid mohair - endnu mere lækkert og flot end det første, men hvordan får man lige lavet sjalet højere end oprindeligt i opskriften. BINGO jeg strikker da bare navn i !!!

Det tog så også lige et par dage at tegne, fortælle og forstå hvordan søren jeg skulle få det lavet.

Men det er så fint.

Kan man se, at jeg har fået strikket årstal 2013 ind i nakken og navnet Camilla ind 3 gange på tværs.

Super - og nu får hun ikke flere sjaler - 2 må være nok, og skal igang med noget andet.







Så skal jeg altså igang med noget andet, og det bliver et stort blomstersjal - jeg smed jo min gamle Marianne Isager blomster trøje ud - og det kommer nok til at irritere mig resten af mine dage. Tænk at jeg ikke bare valkede den og brugte den til flotte sofapuder. hulk...

Men nu må jeg så igang med lidt flere blomster

2 kommentarer:

  1. Så smukt.... Det er bare total lækkert

    SvarSlet
  2. Hvor bliver det blomster sjal flot . Nostalgi fra gamle dge

    SvarSlet